一路 BBS

 找回密码
 注册
搜索
查看: 417|回复: 0

王国乡 on 芮成钢

[复制链接]
发表于 9-11-2014 07:17:23 | 显示全部楼层 |阅读模式
国际记者联盟关注面临间谍指称中国记者. VOA Chinese, Sept 11, 2014.
www.voachinese.com/content/chine ... 140911/2446036.html

My comment:
(a) "此前,中国社科院副研究员王国乡发帖称,芮成钢涉间谍案,不是一般的严重,可能面临死刑。"

The only posting I can find--and THE one cited by VOA, because other news reports quote the 王国乡's posting, making it possible to identify it--is as follows.

王国乡 has deleted it, from his Sina Weibo. Yet Google keeps a cache:
webcache.googleusercontent.com/search?q=cacheAAYOlqvvSQJ:weibo.com/2707259241/Bm4TcdlWS+&cd=2&hl=en&ct=clnk&gl=us

(b)
(i) "香港明报星期四报道说,尽管王国乡没有进一步披露详情,但芮成钢可能与2010年中国国家主席习近平和前总理温家宝的家庭财产被披露有牵连。"

央視前主播 被指做間諜; 芮成鋼7月被捕 爆料者:不判死難息民憤. 明報, Sept 11, 2014.
news.mingpao.com/20140911/caa1.htm
(ii) The preceding Mingpao report cites

令计划夫妇指使 芮成钢爆习温家族敛财. 博讯, Aug 31, 2014.
boxun.com/cgi-bin/news/gb_display/print_versiOn.cgi?art=/gb/china/2014/08&link=201408310614.shtml
(the last line: “ 来源:苹果日报”)
(iii) 令計劃夫婦指使 向《紐時》彭博社放料; 芮成鋼爆習溫斂財惹禍.
hk.apple.nextmedia.com/international/art/20140831/18850655
(the first clause: “本港新出版時政雜誌《博訊》透露”)

The (ii) and (iii) have the SAME content (except slightly different titles). My guess is 博訊 雜誌 (as opposed to the website Boxun,com) is not published online at all (because I can not find the magazine online). Then on Aug 31 the magazine in Hong Kong published the report, which was republished in large measure by Apple Daily (HK), which Boxun.com in turn re-published.

(c) "国际记者联盟表示,该联盟反对记者违反职业操守,同时也坚决反对在没有证据的的情况下拘留记者。国际记者联盟敦促中国有关当局审查芮成钢和其他媒体从业人员的案子,并提供这些人的犯罪证据。"

Chinese news anchor accused of spying. International Federation of Journalists, Sept 11, 2014.
www.ifj.org/nc/news-single-view/ ... -accused-of-spying/
回复

使用道具 举报

您需要登录后才可以回帖 登录 | 注册

本版积分规则

快速回复 返回顶部 返回列表